miercuri, 12 octombrie 2011

Picatura de vopsea - 48 - PARALELE Teodora Scortanu


Teodora Scortanu

N-am sa spun ca m-a atras fotografia de cand am primit primul Smena, pentru ca as minti. A fost doar o jucarioara cu care fotografiam actorii de la televizor. Amuzant era cand ajungand cu filmul la developat, pozele ieseau destul de clare de se mira si fotograful. Au trecut anii, multi, si nu-mi aduceam aminte de fotografie, decat in vacante. Apoi, au aparut, Corel, Photoshop, mai ales Photoshop-ul pentru care mi-am schimbat job-ul. La inceput, n-am stiut cat de importanta este fotografia in graphic design. Asa am inceput sa "studiez" si acest domeniu, care acum face parte din viata de zi cu zi. N-am facut niciun curs, am fost si raman autodidacta, in schimb "am furat" de la colegii mei cu ani multi in design. "Studiul" acesta nu se va opri niciodata. Consider ca orice meserie/profesie ai avea nu trebuie sa te opresti din a invata/a cerceta, pentru ca numai asfel poti evolua.

Locurile in care m-as intoarce cu drag sa fotografiez sunt Japonia si Londra. Acolo am simtit ca subiectele se nasc de la sine. Ma gandesc si la un studio foto, dar vreo cativa ani, voi mai cocheta cu ideea... Imi place fotografia alb negru dar in aceeasi masura si color, sunt atrasa foarte mult de peisajele carora culoarea le atribuie o personalitate aparte. Dintre artisti, admir foarte multi, printre care Ackerman, Gregory Crewdson, Marcos Lopez, Adam Taylor si multi altii...

In general, imi place sa realizez o tehnica mixta, intre fotografie si grafica/desen. La o expozitie de acest gen am participat in 2009 in Spania, la Festivalul L'Aplec del Caragol, dar la expozitii de "fotografie pura" inca nu. Incerc sa caut un sens/o poveste in fiecare subiect fotografiat, dar stiu ca de multe ori nu reusesc, insa nu renunt. Inca nu mi-am gasit drumul, ma refer la un anumit subiect in care mi-ar placea sa ma implic cu tot sufletul, inca mai caut...

 The trip

Sugestii, pentru cei care sunt la inceput de drum - sa fotografieze in fiecare zi, daca pot. Practica, practica multa... Sa invete regulile, pentru a le putea incalca si sa citeasca tot ceea ce este important, mai ales din istoria artei.