miercuri, 17 august 2011

Picatura de vopsea - 40 - FOR YOUR LOVELY MOMENTS Marius Boeriu


Marius Boeriu

Pasiunea mea pentru fotografie a plecat de pe munte.. Elev in liceu fiind mergeam foarte mult pe munte si imi doream sa “aduc” muntele acasa.. sa-l impartasesc cu toti cei care nu puteau sa ajunga acolo sus. Situatia financiara nu mi-a permis decat un digital compact, care l-am explorat la maxim. Incet incet, fotografia mi-a intrat in sange, si a devenit o pasiune puternica.

Au trecut ani si ani, in care am invatat multe despre fotografie. Intotdeauna mi-a placut sa fiu autodidact.. asa ca am cumparat carti de fotografie, am citit zeci de situri si forumuri de fotografie, si am pus in prectica tot ce am citit. Frustrarile au fost prezente inca de la inceput. Exercitiu mult combinat cu si mai multe frustrari, m-au impins tot mai departe. Am facut si ceva cursuri foto la o scoala in Chicago, unde am cunoscut un foarte bun fotograf de nunti – cu care lucrez in prezent.

Cea mai mare realizare ?? Sunt foarte multumit cand vad expresia (se citeste pe fata lor acel.. wow!) parintilor care vad prima data fotografiile cu copii lor!
Cateva fotografii realizate de mine au fost publicate in ziare online din Chicago, sau pe websituri guvernamentale (Department of Homeland Security - USA). Nu am participat la nici o expozitie foto, desi m-am gandit la acest lucru la un moment dat.. Nu cred ca ma pot numi fotograf profesionist, chiar daca in momentul de fata fotografi aeste o sursa de venit.

La inceput fotografiam tot ce-mi iesea in cale.. cel mai mult natura. Acum fotografiez cu mare placer tot aceleasi lucruri, dar cea mai mare provocare pentru mine o reprezinta copii. Ma fascineaza reactiile lor, inocenta.. si tot ce inseamna copilarie, si poate ca de aceea este atat de greu sa surprinzi momentele pure de bucurie sau tristete ale unui copil – pentru ca nu poti regiza nimic cu copii.


Ca si in cazul fotografiei pe film, si fotografia digitala are nevoie de developare. Folosesc software Adobe (Photoshop si Lightroom) pentru developarea negativelor digitale. Nu imi place sa alterez realitatea, de aceea foarte rar intre fotografiile mele se regasesc unele in care sa fie evidenta postprocesarea, cu exceptia fotografiilor alb-negru sau sepia. Prefer aparatura Canon – este o alegere pur personala. Mi-ar placea sa incerc fotografia clasica, pe film..
Exista fotografi pe care ii admir foarte mult; care ma inspira, care ma indruma si imi acorda feedback. Vin din domenii diferite ale fotografiei: eveniment, portret, natura, wildlife, fotojurnalism etc.

Mi-ar placea foarte mult sa pot reveni sa fotografiez Carpatii Romanesti.. prima mea dragoste. Si poate ca intr-o zi chiar voi reusi.
Fotografia a trecut usor usor de la pasiune la hobby. Am inceput sa lucrez la un proiect foarte indraznet, spun eu: o scoala de fotografie online pentru cei care sunt la inceput. Imi doresc sa pot indruma si invata pe altii sa faca cele mai importante fotografii din lume – ale lor. Cred ca acest proiect va fi unic pentru Romania, desi nu este singurul proiect online, prin faptul ca totul se va desfasura in direct si in timp real. Este de fapt un seminar online. (Pentru detalii: http://www.facebook.com/pages/PremierPhotoScoalaOnline/190071931037460 ). Mi-ar fi placut sa fi existat asa ceva in anii in care am inceput sa descopar lumea fotografiei si de aceea am inceput acest proiect. Vreau sa ii ajut pe cai care sunt la inceput in lumea fotografiei.

Ca sfat pentru cei care vor sa faca fotografie profesionala… investiti in echipament de calitate. Echipamentul face toata diferenta. Daca se poate sa mergeti pe full frame si lentile prime, nu ezitati! Si chiar daca veti fi frustrati, nu stergeti imaginile facute. Peste o vreme va veti reintoarce la ele, si veti invata din greselile facute. Stergandu-le, nu veti stii niciodata unde sau ce ati gresit.

Marius Boeriu

Pagini de studiu: S-Hell Marius Grozea Blue and other sounds Pardau Ciprian